søndag 11. mai 2008

Emma


Jess da;P denne natten så vidt startet... Jeg er akkurat ferdig med på se filmen, Emma (basert på en roman av Jane Austin). Jeg har litt dilla på Jane Austin for tida skjønner dere!! I går så jeg jo som sagt Mansfield Park, og dagen før i går så jeg både Stolthet og fordom og Fornuft og følelser... Nå skal jeg snart begynne å se på Becoming Jane, noe jeg gleder meg veldig til (Selv om jeg har sett den før da). Men tilbake til Emma... 
Denne filmen handler om Emma som har fått det for seg at hun, og ingen andre har den oppgave å føre folk sammen... Hun mener at hun vet hva som er riktig når det gjelder hvem som bør gifte seg med hvem, noe som etter hvert fører til sårede og knuste hjerter, ikke minst når det gjelder hennes venninne, Miss Smith, som er forelsket i bonden Robert Martin. Emma syntes at Miss Smith kan få noen som er bedre og begynner derfor en jakt på en ektemann til henne. Emma får Miss Smith til å si nei da Mr. Martin spør om hun vil gifte seg med ham, og prøver heller å spleise henne med andre menn, noe som feiler hver gang. Emma har en god venn, Mr. Knightley, han prøver å overbevise Emma om at hun ikke skal 
blande seg opp i andres kjærlighet, men hun nekter å høre på ham. Hun tror blindt på det hun gjør, og at det er det riktige, men det viser seg at hun har bli
tt blindet og ikke sett sannheten i øynene. Da Emma til slutt finner ut at hun hele tiden har vært forelsket i sin kjære venn,
Mr. Knightley kan det være for sent, for da har allerede Miss Smith sagt at hun liker ham og tror han liker henne tilbake...
Dette er en nydelig 
film som man bare må elske, med Gwyneth
 Paltrow som Emma blir filmen både sjarmerende og rørende. En fi
lm virkelig verdig å
 få med seg!!!
Men da får jeg gå vider
e å se på historien om Jane Austin jeg da... God natta folks<3

Ingen kommentarer: