søndag 11. mai 2008

Søndag... en ingenting dag...


I dag våknet jeg av sauene til naboen... ganske deilig egentlig, å bli vekket av svakt bææing i det fjerne, i stedet for mobiltelefonenes vibrering og musikk. Jeg fant fort ut at jeg ikke hadde noe jeg måtte gjøre idag, og fant derfor ut at jeg ville se en film. Valget endte på Mansfield Park (Basert på en roman av Jane Austin). Mansfield Park handler om den fattige og viljesterke jenta Fanny Price som flytter fra sin fattige familie og inn til sine slektinger på Mansfield Park. Her blir hun både behandlet som en tjenestepike og som en datter i familien, noe som skaper en viss forvirring for Fanny. Fanny blir fort venn med Edmund, yngste sønn i huset og de skaper et nært vennskap. Da søsknene Mary og Henry  Crawford kommer på besøk til Mansfield blir alt snudd på hodet. Mary legger fingrene sine etter Edmund og Henry blir tilsynelatennde forelsket i Fanny. Dette er en typisk Jane Austin roman og man kan jo bare tenke seg hvordan det utarter seg når Fanny finner ut at hun hele tiden egentlig har elsket Edmund... Dette er jo en typisk jentefilm som utspiller seg i England på en stor herregård på 1800- tallet... En perfekt film for meg igrunn;) 

Etter at filmen var ferdig kom Tarjei opp og sa at vi skulle være med Tante Svanhild, Kjell og Bestemor til Lyngrillen for å spise middag (i mitt tilfelle froksost:P). Det var en halv time til de skulle komme og jeg fant ut at jeg mildt sagt hadde veldig dårlig tid (med tanke på at jeg måtte dusje, greie håret - som så ut som en høysåte og ordne med). De kom mens jeg holdt på å sminke meg og vi sa at de fikk kjøre føre oss... Vi reiste 5 min. senere... Vi kjørte E18 og da vi nermet oss så vi at Tante og de kjørte på "gamleveien" vedsiden av oss... Vi kom først til Lyngrillen:)) hehe...
Vi spiste marinert kjøtt og fløtegratinerte poteter, og til dessert spiste jeg en eller annen rosa fromasje... nam.. sååå godt det var<3>


Ingen kommentarer: